Jak wybrać dewelopera?

Deweloper to podmiot zajmujący się budową oraz sprzedażą domów i mieszkań. To właśnie od nich kupuje się większość budynków na rynku pierwotnym. Na co zwrócić uwagę, wybierając firmę zajmującą się sprzedażą domów oraz mieszkań?

Po pierwsze: czy deweloper istnieje na rynku od dłuższego czasu?

Nie należy skreślać na samym starcie dewelopera, jeśli nie działa na rynku od dłuższego czasu, ale zdecydowanie warto poświęcić nieco czasu i sprawdzić, czy dana firma ma dobre opinie w sieci. Jedna niezbyt przychylna ocena nie oznacza jeszcze, że coś jest nie tak (może być na przykład wynikiem niedogadania się między stronami). Jeżeli jednak na temat danej firmy można znaleźć wiele nieprzychylnych artykułów oraz opinii – lepiej ominąć ją szerokim łukiem.

Firma o ugruntowanej na rynku pozycji, z co najmniej kilkuletnim stażem, daje dużą pewność, że współpraca przebiegnie pomyślnie, a transakcja będzie udana. Rozwiązaniem dla odważnych może być również wyjazd na jedną z poprzednich inwestycji danej firmy i rozmowa z jej mieszkańcami. W ten sposób można sprawdzić, czy budynki nie niszczeją w krótkim czasie oraz jak wygląda kwestia ewentualnych napraw gwarancyjnych już po zakupie.

Po drugie: czy kontakt jest utrudniony?

W obecnych czasach wiele informacji jest udzielanych telefonicznie, smsowo bądź mailowo. Jeżeli już na starcie współpracy okazuje się, że na odpowiedź od firmy trzeba czekać kilka-kilkanaście dni (lub nawet nie otrzymuje się jej wcale) – być może lepiej poszukać innego dewelopera. Problemy ze współpracą już na samym starcie nie wróżą niczego dobrego. Jednym z podstawowych zadań (obok budowy) tego typu firm jest stały kontakt z klientami.

Świetnym pomysłem może być również osobiste odwiedzenie biura firmy, w którym w bezpośredniej rozmowie z pracownikiem można poznać wiele szczegółów dotyczących obecnie prowadzonych inwestycji. Wiele informacji odnajdziesz także na jego stronie internetowej, jak np. tutaj: https://www.domd.pl. Warto wiedzieć, że obecne przepisy nakładają na dewelopera pewne obowiązki, między innymi przedstawienia potencjalnemu klientowi pełnej dokumentacji związanej z inwestycją.